Tuesday, December 1

Kembali dan Pergi


Salam..
Update ke tak? tak ke update?
Alhamdullilah selamat sampai akhirnya, kembali ke sini, tq pada semua yg mendoakan perjalanan kami [ sb tumpang org reramai so kami lah]. Memulakan minggu selepas Aidiladha dgn sebok sekali.. dari rasa lega jd cam risau psl keje ni..

S07 - 01 - balik kg - x ucap pun salam aidiladha kat blog..hehe bz2 ok selamat hari raya aidiladha semua.. semoga pengorbanan yang anda lakukan dlm apa jua cara di berkati olehNya.. pengorbanan aku? [pk]

S07 - 02 - raya kat kg.. biasa2 je ujan2 banjir2 makan2 tp sekejap je duk umah huhuhu [papepun lg best dr thn lps yang pasti..titik.]

S07 - 03 - Nak blk raya tetiba ada berita kurang mengembirakan. Takziah utk keluarga Allahyarham En Faiza Abdul Fatah, telah kembali ke rahmatullah pada malam Isnin 30 Nov 2009 jam 9, akibat kemalangan jalan raya di Machang, masa tu dia sekeluarga nak blk ke KL dari kg dia kat Kota Bharu.. [aku sempat ke rumah ibu beliau, dimana jenazahnya berada disana sebagai tanda ingatan dan hormat aku pada dia buat kali terakhir, sungguh menyayat hati melihat isteri dan 4 orang anaknya, apapun kita harus bersyukur mereka semua selamat, yang hidup pasti akan mati cuma cara dan waktunya kita tidak tahu]. Siapa dia?

Allahyarham adalah rakan sekerja aku, secara xlangsung aku ttp anggap dia bos aku walaupun dia dah tak lagi sebumbung ngn aku [sb dia pindah ke opis construction] dulu dia QA Manager cni, aku amik alih keja2 dia n skang aku dah ada 1 bos baru yg agak xbest sgt2 sb tu aku suke rujuk Allahyarham. Dia mmg banyak membantu dan nasihat aku ttg keja aku sekarang yang memang tahap cipan aku tidak suka.. [ Sedih plak bila teringat hari last before aku balik kg raya, aku borak ngn dia n sempat dia gtau aku..JGN MARAH2 - merujuk pada aku marah bos aku skang] EMMM... "En Faiza huhuhu sy mesti akan rindukan tiap2 petang, En Faiza akan datang ke opis sy n ke meja sy n tya kbr sy..awak ok? huhuhu sob sob sob "semoga Allah tempatkan beliau bersama insan2 soleh..amiennn] TAKZIAH.. [ada cerita psl xcden ni dlm suratkbr METRO dan SINAR HARIAN versi TIMUR]

S07 - 04 - Perjalanan kami dr KB ke KL amik masa lebih kurang 13jam hehe.. hanya meraka yang bersemangat waja je akan ckp.. "xde papelah" Alhamdulillah selamat sampai - aku balik KB n balik KL ngn adik ipar abang ipar aku..emm senang cite dia dh jd kawan aku..TQ Markisa n juga pada Mr Jieja sory kalau ada slh silap.. Afieq yg lucu.. xde apelah [sepanjang perjalanan duk tgk setiap keta yg nak blk KELANTAN ni kan ada stiker atau lambang bendera kelantan, ada kecik ada jugak yg sebesar cermin keta.. apa motif dorang.. apapun ada aku kesah.. hehe

OKLAH sekian saje utk kali ini.. bersiaran lain kali pulak ye.


No comments:

Post a Comment