Sunday, November 1

Mari Mengapdet Blog


Salam..kehadapan nenek di kampung, cucu mu disini sihat selalu disamping FB tersayang eh BF tersayang..oittt melalut mane ada semua tu adalah rekaan semata2 tidak ada kene mngena ngn sesape..

wahh nmpak gayanye skang seminggu sekali jek aku update blog ni ye..nape ek..owhh ketandusan idea le..lgpun xtvt padat..show sana sini, shooting lagi, bisnes yg baru nak maju ni lagi (bisnes apa? bisnes sengeh..) mcm2 le.. biasele kije lah yg mmbuatkan aku bz..opsssss jgn sebut..jgn ulang ingattt ni blog sape? ni blog aku..btul! ni bukan blog company aku! lg btul. KISAH7900 " ADA AKU KESAH" its my territory

Oppss udah2 ni ada lg 30minit masa nk siapkan karangan ni..cepat2


Subjek ; Bahasa Melayu (Kertas 2)
Masa ; 30 minit
Tajuk ; Hari Minggu Saya (24-25 Okt 09)
Isi Penting ; Lawatan Ke Muar - rumah kawan sy - sb nak mkn satay n rindu nk jumpa mak dia

Perenggan Pertama ;
Muar ni cam kg halaman kedua ku sebenarnye..doluu..hampir tiap2 mgu aku dtg..ni setelah 6 bulan kot tba2 rindu sgt nk mkn makanan kegemaran aku kt cni iaitu sarapan pg dgn satay..akhirnya dah mmg di duga.. ^hilang 1 beribu lg ada^ *wink* ada lg besfren aku yg sudi ajak aku ke sini..hehe..x ajak pn aku akn dtg peduli apa..dtg je kan!!
Fakta ; Gambar2 aku n kwn aku ni byk tp kene paksa pilih..hehe..amik yg lulus je utk upload..

Soalan ; Ceritakan berdasarkan gambar di atas
Jawapan ; Sarapan pagi (dr P9 kul 745 - smpai Muo kul 945am) satay daging abes..so mkn satay ayam je..
Alhamdullilah rezeki utk di syukuri...

Perenggan Kedua ;
Setelah kami memenuhkan tangki sendiri, kami pulang ke rumah dan kelihatan mak cik tgh memasak sayur batang keladi, ikan goreng n ikan asam pedas..kami menjamu selera tanpa mengira waktu makan sebenarnya..hehe kul 12 dh mkn tghari..

Perenggan Ketiga ;
Selepas itu, kami membelasah apa yg patut disebabkan selera aku dah macam selera semut..mangga yg best (dia masak ranum di pokok) manis sekali ye!! lepat ubi (kueh kegemaran aku - Fyi ; Semua kueh yg guna daun pisang sbg pembungkusnye mmg aku suke..tp ttp ada yg aku tak suke iaitu...::: kueh yg isinye di luar bungkusnya didlm (pembungkus yg diguna adalah daun pisang jugak) nape aku tak suke sb tu adalah kueh salah bikin daa.. mmg)

Perenggan Keempat ;
Yang menarik perhatian mataku adalah pic ats ni..aku pn konpius nape mak kwn aku ni tanam pokok cenggitu..aku tya gak..tp jwpan mak cik mmg aku tabikk - dia nk tgk idup ke tak klu tanam gaya camtu..ekek

Mmg best sepanjang 2 ari aku blk Muar..mcm2 nk cite pn xlarat. Apepun aku berterima berkasih sgt pd mak cik a.k.a mak uyun n bapa dia n jugak dia n jugak dgn WAK di bawah ini yg agak malu2 pokok semalu utk aku rakamkan wajahnye.. sb aku ckp kt dia nk letak kt Blog aku..masa ni WAK baru lps balik dr menyawit..penat barangkali..ok WAK senyummmmmmm...:) "ish2 ko ni..kokyepon bg le WAK mandi dulu" eh xpe WAK tak mandi pun dh cukup cunn hehe..::: apapun WAK TTP XMO PANDANG KAMERA..

V
V
V


Tp setelah dipujuk2 WAK mengalah...tadaaaaaaaaaaa...

Penutup ;
Selesai..Nota di celah jari kaki...::::Hargailah sebuah kehidupan
"Waktu sangat berharga, maka itu janganlah engkau habiskan kecuali untuk sesuatu yang berharga"

2 comments:

  1. Kak Laaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sori la for my outburst at FB..biasela mrs fernando torres mmg terlebih emosi when it comes to football..hehe..sorry tau..

    ReplyDelete
  2. no problemo babeh..awk ttp s"Y"az ..MFT mmg camtu..g IB lg jomm...best giler arr cite cuci d musical tu.

    ReplyDelete