Sunday, August 23

Warna Warni Ramadhan 01-02

Salam.. ekeke poyo jek tajuk (kata kwn aku) emmm pedulikan aje.. biarlee..suke2 sy lah.. eh arini dh puasa masuk 3 hari..yeszaaa seawal nyamuk belum bgn tido.. rutin harian berubah zzzupp zzzappp.. berubah utk sstu yg lebih baik tidak mengapa! lagipun ini semua tuntutan yg mmg wajib.. apapun Alhamdullilah dh 2 hari puasa aku ok.. x kelepek sgt (minum madu HPA waktu sahur n berbuka) apa saje xtvt ramadhan aku.. aku nye pasal.. layannn!!!

Warna warni Ramadhan macam gambar kopok ni..hehe jauh ni capture gmbr ni..mcm menarik jek.. layankan kwn aku membeli dan aku turut membelah sekali utk stok pose.. tp xle beli kopok ni. Emm pose2 ni nk update blog nk cite apa ek..cite makanan n bazar ramadhan je lah.. yg lain2 aku share dgn DIA saje.. TQ

1st terawih kat Madrasah tepi umah jek.. tp g naik keta.. TQ Fis lenkali g lagi sini.. 2nd terawih @ Masjid Jamek Sultan Ibrahim, Kuala Selangor, 3rd kt Masjid Jamek Al - Muqarrabin, BTS (ada org tu sebut mesjid jamek al- muqarabbah.. hehe) 8 rakaat 4 kali salam jek..pusing belakang aikss.. mana semua org.. biasalah tu.. apapun semoga ibadah kita semua diberkati.. AMINNNN

Apa yg menjadi pilihan anda di bazar Ramadhan bila berbuka? soklan cikgu tu.. aku semstinya memilih kuih tepung pelita.. setiap hari pun xpe.. g park jek keta.. bli kuih ni blah.. xmo jln2 dh sb nk cepat nk blk masak plak.. kuih pelita ni rupenya x bape cun tp best.. masih dapat 6biji utk RM2 kalau kt shah alam sure xdpt biasanya dulu2 aku beli RM2 utk 5 biji.. bagus gak pindah umah tinggal kat Kuala Selangor ni..tenang jek.. makanan pun murah teringat plak masa duk Parit Raja, Batu Pahat.

Bestt woo karipap kentang ni.. 4 biji sehengget murah2.. rasa karipap ni sedap mcm karipap kt pasar Kubang Pasu kt kg aku.. tp shengget 6 biji.. aku panggil karipap pusing..

P/s: Ni Bazar Ramadhan kt Kuala Selangor 1st day pose.. cam hari raya ramai2 org.. esoknye x g dh bazar sb masak sendiri ..masak lontong, kuah kacang n kueh seri muka (yg ni bkn aku msk) chef amatur yg msk.. to Cik A - jgn putus asa ye..biasalah hampir 30tahun hidup baru pertama kali wat kueh seri muka.. walaupun xbape ada rasa yg penting ada rupe (rupanye cun sebelum potong) maka ni lah hasilnya.. Asalkan nampak serupa ngn Kuih Seri Muka bg aku kira dh jadik le tu.. xde lah rupanye jadi cam kuih lepat ke kueh koci ke.. (eh eh kueh koci.. tingat Aeda kwn aku di Pontian n Azeela.. kami sorok kueh koci dr surau kat taman umah dia.. sb takut x sempat makan lps terawih.. amik siap2 simpan.. sedap sgt)

Lontong yg di reka2 resipinye.. ada org suh aku wat umah terbuka (cuba fikir nape?) hehe.. sedap ke? ke sedap kot?

Ni pun aku belasah jek.. tya kakak aku camne nak buat.. pastu jadi camni hasilnye.. (dlm hati: yg ni xplak suh masak nti open house) emm x sedap ke?

SERI MUKA resipi dr internet sambil masak sambil browse net pastu xde tepung jagung kat umah.. so decide xyah buh..reka2 gak.. semua berjalan lancar dr 1st step sampai agak2 nk masak..tetibaaa.. kebabommmm


jadi pecah merekah atas dia.. nape ek.. hehe kami je tahu nape.. layannnn sekurang2nya mencuba!! Hidup kena ada matlamat.. Sb cita2 dia nk buka kedai makan kurang2 before kawin dh pernah masak kuih ni.. Tahniah!!

No comments:

Post a Comment