Wednesday, August 26

Tomyam Mak Yam

Lebih dr biasa.. arini ada org nk makan sesama utk buke, so aku pun msk.. (aku mmg suka msk.. reti xreti apa aku peduli..) yg penting lebih nikmat bila ditelan cmpare ngn nasi or lauk2 di bazar ramadhan.. kt bazar aku beli kueh (dh pasti kueh tepung pelita) 5 hari pose 5 hari gak menu kueh sama.. suke2 seddddap (sebut versi seng) sgt!!!! skang aku dh tahu time n jln yg tak jam.. so bedezzzuppppppp jek 25minit smpai umah.. owhhh lebih cpt dr biasa! semalam 27minit..ada peningkatan! bagus!

Ni kelmarin nye.. nk delete syg lak gmbo ni.. post jelah kt blog.. korang bosan or jemu korang tak yah tgk..ttp mata.. abis cite!! Berbuke; Air sirap selasih se"jug"(size s) (dulu jug kaca skang jug plastik jek) + kueh pelita + mee sup "utara mai" (ye ke utara) jauh dtg x basi ke nk smpai Selangor. Aku xdelah minum se"jug" tu.. minum sikit je lps terawih minum lg (eh cite terawih, Alhamdullilah blm tgl.. hehe!!) minum byk2 kang sujud n rukuk ada bunyi ..glupp glaapp.. gluuppp.. Terawihhh indahnyee..walaupun melayang gak kdg2 tp cuba merebut kesempatan bersama umat islam yg lain.. ecece!! kt surau tu ada 2 org kanak2 yg rajin sgt berterawih, xlupa suka sgt berckp tiap kali selesai smyg (xpelah kita dulu pun camtu gak) dorang nmpak epy n rancak bercerita psl pose n bunga api .. tiap2 mlm tajuk sama.. layankan je!! kata kwn mmglah tmpat kta bercerita..

Ada 2 tetamu (regular customer) arini dtg buke sesama.. aku cpt2 blk umah msk...tung tang tung tang siapkn bhn2.. buke api letak piuk..MASAK..dahhh!! Azan je.. huhu tomyamnye tawar (ekek!! sume xble mkn dulu, nk tambah perisa.. makan kueh je dulu) yg penting kuih tepung pelita ada lagi menu kelima buke. Ada sikit kudapan n citenya;

kwn aku : buah apa ni, wane oren ni.. buah TON eh..
aku : (ketawa dlm hati)
aku lagi : ton emmm mcm xpnh dgr.. weii!! mana ada ton.. tin adalah..
kwn 2 : aah mana ada ton.. buah tin adalah..
aku jugak : sib baik tak tan..
kwn aku : (muka selambe) xpelahh

dah mlsss...layannn

1 comment: