Thursday, August 20

Seminggu Sebelum Puasa

Salam Semua..lama giler tak jenguk blog ni..al maklumlah sibuk utk PINDAH.. so seminggu sebelum tu aku sengaja habiskan hari2 aku dalam sibuk mengemas utk makan semua makanan kegemaran aku di sini.. Aku tinggal sini dah bape tahun ek..emmm nak masuk 4 tahun rasanya dari Mei 2006.. enjoy ya!!!

No 1 dihatiku.. aku peduli apa..aku suh jugak kawan aku masak sb teringin nak makan.. best!!! amiklah to tukang masak 4/5 bintang.. TQ TQ TQ to CIK FAEZA...

Haha... yg ni pun ada org gak tlg masakkan..rasanya aku request ni dlm bulan lps kot.. emm g umah dia, teman dia sb suami dia outstation..tetiba dgn baik hatinya dia nk masak pari asam pedas.. dia kata husband dia x suka sgt asam pedas, so alang2 bukan kepalang dia kata masak sb ada kwn nk mkn.. best sgt2.. rindu masakan ni, sb dh lama x g Johor.. menikmati asam pedas pari.. TQ to Cik UYUN.. eh cik plak PUAN lee..

Seminggu tu jugak, ada cite psl makanan ni..tahu x apa kebenda ni.. ni rupanya buah kelapa laut.. kwn aku beli. Sebelum tom yam masak n perut mmg lapar tggu nasik masak makan je buah ni, walaupun x bape best sb tawar, tp sb x pernah tgk n mkn so makan jelahhh.. TQ to Cik Syaherza sb beli kan..xlupa to tuan umah ye.. layan monopoly sampai maghrib ish2.. kira harta sape menang.. yeihaaa tempat ke2.

Seawal subuh dh tekad nk sarapan ngn roti canai n teh tarik..jarang dah mkn ni sb xde opis aku ni agak ssh melepak mamak di waktu pagi..tp ada satu warung cikai jek tepi jln di BTS mmg sedap roti canai dia.. smpat lah makan roti canai t sabtu n ahad pepagi.. layannn..

Ni menu setiap malam aku selama seminggu sampai nk termuntah di bueknyo..HEHE..apa pun mmg best sgt..CKT n teh O ais limau / sirap limau. Setiap malam gerai nye adalah berlainan tempat.. Gambar yg ke 4 tu aku pun tak tahu camno leh tersesat.. barat nye masakan.. hehe teringin nak makan so mesti makan..

1 comment: