Tuesday, August 11

H1N1

Hi semua kemana hilangnya sang pelangi ni lama tak update blog? mana ada pelanginye plak.. blog ni haa udah lama tak de sesapa nk mengupdatekannya.. entahle nape? idok le lama bebeno (eh ni slh dialek ni) tok lah lamo sangak eh..seminggu je..(seminggu aku di "situ" mencari ketenangan dan kekuatan) ye le tu.. iyelah (story kt entry lain le) mana g semua yg lain..semua kena kuarantin H1N1 ke senyap jek? haa elok kebetulan cite H1N1 ni aku nk bgtau korang n aku update blog ni ngn tajuk H1N1 le ek (xble ke? ahh ada aku kesah?) ni haa korang (sesapa jelah) jaga diri bebaiklah ikut tip-tip yang telah disarankan oleh MOH tu.. tingkatkan tahap kesedaran kita semua (terutama pd kebersihan diri) tak lupa tingkatkan amalan utk kemudian harinya (byk kan solat hajat moga penyakit ni di jauhkan dr kita semua) emm kalau mati mengejut camne? (dlm hati: amalan aku? dosa2 aku?).

Pandemik H1N1 kali ni benar2 menggemparkan seluruh dunia. Datang tiba2 tanpa diduga, nak menghalaunya menjadi sstu yg mustahil.. Sesuatu yg berlaku pasti ada hikmah yg boleh dipelajari drpnya, bergantung sejauh mana akal mahu berfikir, tak lupa pandemik ni membentuk kta menjadi masyarakat bertggjwb (dlm hati: btggjwb ke aku ni ek?) utk patuh pada arahan dan saranan serta dgr nasihat. H1N1 ni menyaksikan kegagalan pihak makhluk utk bertempur dgnnya walau ada antiviral yg boleh digunakan namun kuasa penyembuhannya ada di tgn kuasa Yg Maha Penyembuh (Allah SWT) emm apakah ini semua bala, apa jua tanggapan korang tak kisah, namun kta seharusnya sedar MUNGKINKAH pandemik ini mengajar kita supaya kembali mengingati Yang Maha Berkuasa selepas sekian lama kita menunjukkan tindak tanduk seolah2 melupakanNya (fikir2kan selamat beramal - eh sama x ngn Prof Izzi)


Aku baca suratkbr n dgr berita makin meningkat kadar kematian kat Mesia tercinta ni.. emm (jap je ek: aku tingt gak kt kwn aku.. kehilangan pasport dia ada hikmahnya - syukurlah!! emm semoga dilindungiNYA..eh nape cam nak nangis plak ni..huhu)

Kalau korang free bacalah:

No comments:

Post a Comment