Monday, August 31

Ogos Berakhir


Salam..

Mana g xkeja ni? aku?

Sabtu 29 Ogos 2009 ::

Bangun Sahur - tup..tupp 1 message received "La, Nujaid my baby is in ICU now. Doctor said we gonna loose him anytime. Pls pray for him" from AEDA - my best fren since 1998 until now.. ooohh my God..Selang 2 minit kakak aku plak sms" Ma x sihat, smlm dari surau kena papah n naik kete balik umah, huhu!!!" ctc mak aku skang, tuttt tuttttttt.. (ello ma.. bla..bla..bla) Aku terus tertanya kenapa? biarkan seketika.. emmm no comment semoga Allah berikan kesejahteraan utk mereka..Aminnn. Aku plan akan ke JB asap.. Lawang keja plak Sabtu.. okies Ahad Insyallah, situasi mak aku Alhamdullilah, Insyallah akan bertambah baik. So kemas2 umah, tgk semua alamat2 utk submit my resume. Kemas n filing apa yg patut dan mandi, kemas baju, wokehh siap!! ppaapp kunci semua, stat enjin zzrrraappp..dh sampai umah yoyun, buke sini ngn kwn2 dia. Emm panjang cite sabtu ni, dugaan menguji kesabaran puasa aku, sesampai rumah dia "Yun aku ada masalah" masalah apa lagi ni plak, masuk dulu.. asal plak ni" emmmm camni (ceritalah a-z) "ok!! ni yg dpt aku tlg ko, dah jgn serabut2 buat apa yg penting dulu thn esok kalau nk g JB , pape bgtau aku.. dun worry!!!" "huhu tq sgt2 aku g Petronas dulu, kang kalau tiket habis aku lagi celaru, mak aku x sihat" pas semua aku uruskan, emm masih pk camne ni ctc Cik Fis bgtau dia plan ahad x jadi.. titt titt titt masa berlalu sampai berbuka. Makan.Sembahyang.Tidur.

Ahad 30 Ogos 09::

Lupakan masalah aku, ingat orang lain lagi hebat di uji.. (thks uyun n acik) dpat gerak keta aku akhirnya.. semua dah settle just tunggu Azeela dr Cheras to Persint 11 pastu kami trus berdezzzuppp ke JB Hospital Tengku Ismail, Tebrau.. 4jam berlalu kul 2 kami sampai, kelibat aku n Azeela membuatkan mak n ayah serta adik2 kwn aku berjujuran air mata.. huhu sungguh menyedihkan, waktu melawat dah tamat. Aku tnggu kawan aku jap. Ok dh dtg, air mata masih menemaninya sepanjang 3 hari lalu lagi (ssh nk gambarkan perasaan masa tu.. tp dia sempat berbisik dlm tangisannya pada kami "korang mmg sahabat sejati thanks for coming.. n sorry kalau menyusahkan" semua kwn yg tahu kat KL kirim salam dan doa diaorang sentiasa ada utk ko sekeluarga seharian di sana, malam kami tumpang tidur di umahnya.. emmm sesampai jek, gembira bercampur sedih, pertama kali aku melihat keadaan kwn aku slps 2 tahun tak jumpa, sudah lengkap bagi aku. Rumah yang tersergam indah, kereta, suami dan anak... huhu kali ini dia di uji lagi. Dah zzz.

Isnin 31 Ogos 2009::

Konon pas sahur dr Skudai ke KL, tak jd pun.. singgah Kulai jumpa Ainin n Fir n suami2 n anak2, huhu bygkan masa tu, hehe aku n Lawang mampu mencari sinar kat tingkap keta jek..ekek Insyallah nti giliran kta lak. Paham2 lah ye,macam2 cite.. sedih ada suka ada semua ada, lama beb xjumpa, ok nk blk KL dh.. vrommmm 3jam sampai Bangi, ctc Fis, kta g Banting, sms Anaben.. sorry xdpt amik kt KLIA sb dh terikat dgn janji.. tdo bgn tdo bgn dlm keta kul 645 smpai umah.. huhu berbuka dululah ye awl 5 minit hehe (nape awl? bukan sengaja tp sudah diberi peluang) penattttttttttt nak mandi, lipat baju, masak utk sahur. Stop.

SALAM MERDEKA!!! x di lupakan dan pada Shila;

semoga semua ni jadi pengajaran dan semangat utk meneruskan perjalanan hidup ni.. Ingat Allah tak menjanjikan hidup ini tak pernah susah dan tiada masalah atau dugaan.. disinilah kesabaran di uji utk menghapuskan dosa2 yang pernah dilakukan.. biarkan masa berlalu dan yakinlah!!! Hampir 2 tahun lebih kami "geng macho poyo" (gelaran masa di kolej tun fatimah) xjumpa.. so camnilah bila jumpa mcm2 cite n mcm2 yg dh berlaku.. kami ttp kongsi bersama. Berjumpa n berpisah bukan kerana sengketa atau salah faham tp kerana Allah adalah satu kemanisan dlm bersahabat.. Aeda sms bila aku dh sampai KL. "kita melengkapi sebuah persahabatan" - Thankssss huhuhu

No comments:

Post a Comment