Sunday, January 10

Satu Hari Di..


Hari raya? bukan! ni satu hari di Tesco [terus terang gtau] mmg itu nama sebenar, bukan samaran. Al kisahnya alang2 g bank, aku masuk le Tesco sat bli brg2 yg sudah xde kt umah tu. Apa yg aku nk bli? emm pencuci baju apalagi ek..ooo jajan2 semua2 lah tmasuk ducth lady stoberi yeahhhh..pas g byr..ok kak RM61.75..haaaaaa brg 10 ketul, 1 ketul je brg yg plg mahal iaitu 11.99sen [brezze pencuci baju aku] yg lain semua RM 3.99 dan lain2 xsampai 10hengget..maka tersebutlah kisah...;

Aku; Dik bak cni resit jap.
Bdk Itam; [bagi aku resit]
Aku;[Tgk resit] apabenda yg RM 19.99 ni n nape total nya jd camni byk? [soal aku dgn xpuas ati..mmg cik kiah xpuas ati pon]
Bdk Itam; Akak kn bli 10 brg, betul dh lah kan ni harga dia
Aku; [dlm ati..gilo apo]..mmg le 10 tp u tgk le ni, apa yg RM19.99 ni [item no 2 dlm resit]
td sy nmpak awk punch meggi ni haa..nape leh sampai gini rege dia
Bdk Itam; Saya cek jap..eh tp kak betul dah 10 barang ni ..
Aku; [agak berasap] mmg le betul 10 sy xckp pun slh..tp nape harga meggi ni RM19.99 tak ke RM 3.99..

Tetiba senior dia dtg..YE CIK NAPE...[BERCERITA DGN TENANG] ok cik ble g customer service counter ye..g cek kt sana! mangkuk tingkat plastik btul. Aku memang hangin asap itam le..ada ke cenggitu je jwbnye..ko yg slh aku yg kene g cek..sengalll...aku pun g kaunter tu [dh le jauh]

Aku; Dik tlg cek ni, kaunter 14 tu apa ntah dia wat smpai jd camni..
Adik Putih; Ok..[cek sesatu..tet tet..tut..tut..] ok kak sori dia slh..dia punch rege bundle..[tet tet tet..tekan2 ok ni balance akak..]
Aku; Jap dik ni ada lagi nk gtau..2 brg ni td harga dia kt rak lain..pesal cni lain..jap sy cek...
[oit ko g kt rak cek harga ni - dia suh kwn dia]
Dia dtg..ok kak salah lagi..ni harga sebenar dia RM5.45 dia tekan RM6.99 yg ni harga dia RM11.99 dia punch RM14.99..
Aku; Ntahhh buntu...total kan semula [so dia baki semua duit2 aku yg terlebih dlm RM20 gak le]

So..aku mls nk taip dah..korang pikir sendiri..aku agak terkilan..camni ke? huhu kalaulah mak cik- mak cik, pak cik2 tua yg tak tahu baca camne? huhuhu..ntah...kiciwa cik kiah..Semangat SATU MESIA..pukul rata semua kot.

Tinggalkan cerita sengal itu. Selepas kejadian itu, aku blah dgn jayanya n sebelum balik aku singgah le tmpat yg mmg aku dh lama plan nk singgah..tp selalunye xde masa..arini mmg ade masa sb xde wat pape pun kt umah, buhsan! cik kiah singgah cni haa..hehe sesaje jek..ekekeke!!!ngeh!ngeh!

Hehe..tahun baru kan..spt biasa, aku mesti beli jam baru..samada 1 @ 2 @ munkin 3 jam baru utk koleksi 2010, tp ni mcm ada sgt byk pilihan yg di usha2 dr 2009..tp blum rezeki lagi..tp..tp lagi..tp akan dibuat pilihan dgn tepat sekali, itam or silver ::.chronograph ESPRIT.::[xbeli pn lagi..tya mak aku dulu..kang dia kata jgn pakai jam besar lagi..nk jam besar amik jam dinding kat kg ni katanya..huhu] alah ma kan trend..trend amendanya.. xsesuai..huhu..ok! baik!! tp utk permulaan aku pilih ini sahaja..yg mampu dibeli utk saat n tika ini. Hikssss DKNY..ngeh2..hahaha


Fossil limited edition [left] insyallah.. hehe yg ni je mampu utk Jan 2010 memulakan detik..tik..tik..tik waktu berdetik [kata kumpulan KOTAK tajuknye..masih cinta] DKNY [right] pakai jelah layannn..huhu [ xcantik pun xpe] ada aku kesah![Cik Fis je tau disebalik rahsia ni]

Nota Telinga [khas utk aku]; Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran, masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan dan masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan.

No comments:

Post a Comment