Monday, July 27

Tujuh Sebelum Lapan

Assalamualaikum.. (eh nk tya le, kalau u all baca blog ni, jawab tak salam?) hehe!! emmm maybe ni entry terakhir utk bln ni, xde mood le nak update..byk benda yg tgh fikirkan (haa.. tingt plak aku baca kat FB emm.. ekek ciri2 org yg lahir 7hb macam aku ni kan..dia kata..dia katalah "dia akan diam apabila sedang memikirkan sesuatu" hehe saje jek nak bgtau.. Agak jugaklah kot banyak benda yang ada dalam kepala otak aku ni yg sedang aku fikirkan n cuba settlekan. Insyallah jelmanya 1 Ogos 09 ni benda yg paling besar sdg aku usaha utk selesaikan sekian lama akan selesai n aku doakan keadaannya akan lebih baik dr hari2 biasa.. (nanti kta cite entry ogos nanti ek) ok ni ada beberapa (byk kot) foto yg nk di kongsi bersama (alahh bukan menarik sgt pun..tp ada aku kisaahh!!) ni kan blog aku, aku nye kisah le.. jgn marah ye nanti kena jual!!

Yiehaaa!!! akhirnya dapat jugak aku makan pulut durian (edisi khas kelantan) yg sgt aku teringin sejak munculnya musim durian ni.. ada jgk yg memahami perasaan aku ni - TQ pd yg jemput n masakkan pulut ni ye!! (emm 3x gak aku dpt makan) wekend ni aku nak masak sendiri nk makan byk2 (banyak ke?)

Hehe!! sb nak capture step masak ikan bakar versi penjara kajang ni aku nye michiko sizuka jd kuning (tak ilang lagi sampai arini sb kena kunyit.. sambil masak sambil amik gambar kan.. hehe aku n member aku abiskan masa masak, makan n tdo je kat umah dia wekend lps, kebetulan ujan plak lg plak, student uitm cuti sb H1N1 kan.. so xde lah bising kat umah dia. Kami masak ikan bakar, resepi ni kwn dia bagi tp.. sesuka hati kami, kami ubah ikut suke2 jek..ptg Jumaat lps blk keja dia ajak aku g psr malam Pdg Jawa beli ikan n bahan2, pepagi masak konon.. hehe kul 245pm baru dpt makan sb masak sikit rehat banyak.. kami mkn nasi putih + ikan bakar + sambal kicap + sayur kangkung + air oren.

Kawan aku kata..mcm menakutkan jek bungkus ikan tu (huhu) semacam jek bila kami letak dia atas penyepit tu, ikan tu tido lena.. apapun sedapppp.. jemput makan!!

Okies ni plak mlm minggu bangun tdo, tgk tv tba2 lapar.. eh macam best jek kalau skang ni kat kelantan kan? emmm teringin nak makan mee celup..Aku ckp jek, kwn aku balas, jom mlm ni kta g Kg Baru.. gilerr best kat situ mee celup, kelantan asli nye mee celup n nasik air, som tam, tom yam pun sodappp.. wowww nak2 lepas smyg magrib jek trus kami g, belasah je jalan.. call sorang lg yg tgl kt Selayang tu ajak join.. dh bgtau Cik Fis nak ajak dia.. bukan nak bawak dia..hehe sb compem dia yg bawak aku..sb nye..biasalah.. tak ingt jalan.

Yeazaaaa!!! ni aku punya pesanan, ramai gile orang.. KUEW TIAW CELUP 1, TEMBIKAI LAICI SATU!!! sedappp tahap gaban.. ni antara makanan yg bila aku mkn akan habis sampai titisan terakhir.. selain CKT.

Makan kerang bakar jugak (teringat kawan baik aku namanya imah, dia suka makan ni kalau g Pt Raja melawat aku di BP dulu2) ALHAMDULLILAH.. kenyang.. nak balik jalan pun susah kenyang sgt.. masuk keta jalan jap jek trus lena (hobi aku.. tdo dlm keta sb tu ssh ingt jalan) baru nak mimpi dorang singgah uptown. Aku ni sinderella kena balik sebelum pukul 1200 hehe.. so kejap jek terus balik. Tamat...

TQ ye Cik N dan Cik P, dpt sy meriahkan blog kalau x, xde gambar best nk buh.. sekali lagi terimalah kasihku.. maybe penghujung puasa atau raya nanti plak kami dapat jumpa. Actually kami g gak mkn CKT Sani tp mls nk buh gambar CKT sb CKT ada entry khas nanti sb dh janji ngn Cik Fis.. Ada aku kisaaahh.. selamat tinggal Julai09.

No comments:

Post a Comment