Wednesday, July 22

Biskut Bantal

Salam..tajuk ku di hari ini adalah BISKUT BANTAL? nape? sb hari-hari aku makan biskut bantal yg dibeli di pasar malam Sg Besi sejak 2 minggu yang lalu.. korang ni tahu ke yg mana satu biskut bantal nye? ( tgk gambar tu) aku suka makan biskut ni sb teringat zaman kanak2 ku hehe..mmg suka beli 10sen satu sukat.. kalau byk duit aku leh beli 30sen (masa tu) aku bawak g ngaji quran tak pun bawak g surau bila sembahyang terawih, pastu bila org smyg terawih, aku n kwn2 aku duk mkn2 biskut tu le atas para tempat org letak jenazah utk dimandikan bila ada kematian kat kampung aku..hehe. Sungguh indah zaman kanak2 masa tu..ish2 bkn nk cite psl zmn kanak2 ni sebenarnya..hehe..tersasul plak. Tak silap aku hari ni last hari di bulan Rejab..kan? Tiba Syaaban dan menjelma Ramadhan pulak. Rasulullah Saw bersabda: "Sesungguhnya Rajab adalah bulan Allah, Sya'ban bulanku dan Ramadhan adalah bulan umatku" - adakah kesempatan utk kita semua pada tahun ni...INSYALLAH..

Tidak ada cerita khas utk entry ni.. mcm2 ada, utk berita SUKAN, ada yg duk sibuk Malaysia vs MU, aku pun minat MU tp xde lah g stadium tgk, tp utk cite yg ada kaitan dgn MU jgk, aku tertarik dgn cerita FAFAU Hot.Fm dgn si Jaafar hehe yg wat blind date gara2 tiket MU..lawak2 mmg lawak giler..apapun tahniah Malaysia utk score 2-3 (kalah tp tak parah sgt) hehe takziah plak sb score 2-0 utk 2nd games semalam. Untuk cerita POLITIK, dh lama tumpang gembira ialah PAS menang lagi di Manek Urai, Setiausaha sulit Exco Selangor jatuh dr Plaza Massalam..maut, tak lupa DAP Kedah rujuk balik ke PAKATAN, Dato' Chua Jui Meng sertai KeAdilan dan tak lupa hari ni bday PM Dato Seri NTR yg ke 56 (esok tau) ekek!! (best lagu SATU MALAYSIA ciptaan FBI sempena slogan PM kita SATU Malaysia). Cerita HIBURAN hehe yg ni nk share satu jek iaitu Dato' Siti Nurhaliza mng lagi di Anugerah Planet Muzik, Jakarta. Cerita EKONOMI, huhu aku jrg sgt amik kisahh..hehe tp aku kisah gak sikit..KESIHATAN pulak masih dgn H1N1 kan..LUAR NEGARA emm kisah bom di Jakarta - emm dikaitkan dgn Nordin Md Top, sebut nama tu aku teringat arwah lecturer aku Allayarham Dr Azahari (Al Fatihah utk beliau)..AGAMA, semalam khas aku share psl Israk dan Mikraj.. (tak lupa saje je nk pesan..sesapa yg belum habis ganti puasa..bawaklah cepat2 ganti ye, Ramadhan nk tiba dh) okaylah layannnnn..Bye

1 comment: