Sunday, December 5

Ini ke di lema..


Hahaha..ye lah tu kot..membuat 1 pilihan diantara 2 yang terbaik..so konpiuss ..help help camne ni ek..[itu situasi mgu lps le mak cik] skang tidak lagi..Alhamdulillah sy masih diberi kekuatan untuk membuat pilihan dan memilih sstu yang saya merasakan dua2 adalah terbaik...atas nasihat semua kawan2 dan cuba prektiskan apa yang dorang cadangkan, maka kewarasan muncul.

Yeaaaaaa MENOLAK TAWARAN KERJA dari UMW TOYOTA fuhhhhhh sstu yg amat perit utk aku lakukan, sb? nak gak tahu sb ke? ermmm sb.....aku sgt2 mengimpikan utk bekerja disini..yg pasti sb di SHAH ALAM n big co utk aku develop career aku..ermmm bukan menolak rezeki ttp apa yg ada dlm tgn aku merasakan ini yg lebih baik.

Kalau..kalau ku bilang kalau...kalaulah MUI Group ni x offer aku awl dr UMW, sah dan pasti aku g sini dah...ermmm tulah kan apa yg kita rancangkan hanyalah kta saje yg inginkan, sesungguhnya perancangan Allah adalah yg terbaik so jgn sekali2 kta menafikannya..apapun semua ni adalah pelajaran yg amat besar utk aku...berpeluh cik kiah jwp interview n IQ test UMW aritu..mangadap 3 panel interview dr HR, Property n Engineering..masak lemak cili api kurang pedas jugaklah cik kiah aritu...dari jam 145PM smapai 415PM ~ ia pelajaran n pengalaman yg amat menarik...tapi cik kiah merasakan satu yg TERBESAR sb cik kiah tolak offer adalah; KONTRAK (UMW) n TETAP (MUI) dan juga sb cik kiah baru je lps masak nasik kawah pindah umahh...apapun semua ada pro n cont.

TQ utk semua kawan2 yg bg aku nasihat dan pandangan. Keputusan yg saya buat tidak dipengaruhi oleh sesape pun, semua dari hati yang ikhlas...THANKSSS GOD..Syukurrrrrrr semoga satu hari yg akan datang aku diberi lagi sekali peluang macam ni dan mungkin bukan di UMW atau mungkin di UMW. Hehehe aku tahu ada jugak kwn2 aku yg kecewa sb aku x pilih UMW...sori sayangggg n terimalah kasihku seadanya utk ucapan TAHNIAH dr u ols...berkat doa kalian sy berjaya utk ini, walaupun aku tak teruskan tp aku harap korang doakanlah apa yg terbaik utk aku dan korang utk masa akan datang...doakan thn 2011 sy naik pelamin [ada ke pelamin? hehe..mak aku x bg..kihkih] doakan sy kawin lah..aminnnnnnn ~ opsssssss.

Tak patut kan utk aku kecewa ngn keputusan ni kan..hehe..walau dlm hati kdg2 ada jugak terasaaaaa camni....'arrhhh ruginyeeee..nape baru offer lps 3 hari aku pindah umah..ermmm takbaik kan ckp camtu..huhuhu'

Apapun ermmrmmm shila; you can be anything you want to be, if only you believe with sufficient conviction and act in accordance with your faith, for whatever the mind can conceive and believe, the mind can achive..huhu never give up on your hopes n dreams...kan? insyallah so tak yah pk2 kusut masai do wat u luv lah...

MOVING FORWARD....kihkihkihkih..memang ponnnn
SHARING IS CARING!!!!!!!!!!
" saya x boleh bg jawapan utk awk..unfair mcm tu, huhu cuba awk listkan pro n cont then awk tgk satu-satu, yakin pd ketentuan ALLAH okay..ada perkara baik yg kta ingtkan buruk tp tersimpan kebaikan utk kita dan ada perkara buruk yang kita ingatkan tetapi tersimpan kebaikan utk kita..awak kan berjiwa besar so jgn putus asa..semua ni adalah nikmat utk kita syukuri, saya pasti awk boleh buat keputusan sendiri yg awk sendiri rasa ianya adalah terbaik, sesuatu yg awk suka, cinta dan kena dgn jiwa awk..TAHNIAH" ~ TQ ben ermmm sy simpankan ini dlm kisah sy..luv u forever.

" oppss 1stly TAHNIAH U...i dh ckp u msti dpt..g lah syg x g..tu kn tmpt yg dh lama u admire..u g dulu nti i follow..TAHNIAH!! dugaan tu sblm dia bg kta kesenangan..pilih lah" ~ thankss uza n soriii..wish me all d best watever i decide.. luv u

"Alhamdulillah..Tahniah ~ kalau ko rasa itu terbaik utk masa dpn aku support apa saje keputusan ko" - Maseeariff thankssssssss

" ko pk utk long term apa saje yg ko rasa baik utk masa akan dtg..ko pergi.." ~ thankss yuyun

oklah tak larat nak taip sms2 dan chatting koanrg...thanks semua. [nape aku taip semua ni? ...eh eh suka atilah nk wat apa pun sekadar coretan yg tak menyusahkan sesape pun kan..kihkihikih..]

Huhuhu...words can never convey how much i appreciate ur support in bringing out the best in me.THANKSSSSSSS

Nota Telinga: YOU GOTTA BELIEVE!


1 comment:

  1. Hai. Saje google psl UMW n saw this. Tomorrow im gonna have interview mcm yg u pergi ni.
    Nervous!

    ReplyDelete