Sunday, July 4

Spaggeti Kekalahan Italy


Spaghetti? hehe makanan ni asl dr ITALY kan.. Italian origin, bukan nak cite asal usul spaghetti tp saje nk share cite ni. Sempena WC 2010 abis makanan berkaitan WC..hehe. Kesah ke? walau aku x tahu sgt nk masak ala2 chef2 hebat kat luar sana namun ble lah layan apa yg ada dlm peti ais utk dijadikan RUPA spagetti ni kan.

Actually bukan aku yg nak masak, kwn aku so dia lah yg beriya2 g TESCO bli brg2 ni pastu dia balik dia siap2kan bahan tp alih2 dia suh aku msk so aku pn meringankan tulang membancuh dan bermesra dgn semua bahan2 yg sdh disediakan..ready to campak2 dlm piuk je..Ok ni adalah resepi yang saya main campak-campak dengan penuh kasih sayang. Mengikut citarasa Anje sendiri [org yg sediakan bhn2] . Hehe. Suka-suka paham? Dulu aku msk bnda alah ni aku wat sndiri bhn2 tuk kuah cam blend tomato segala bagai tp skang dh sng pilih je nk bli brand apa..tp Anje kata kna brand ni je sb HALAL..hehe okayy layan..gung gang gung gang maka...Tadaaaaa

Anda boleh mewahkan spaghetti ni dengan udang atau sotong. Bagi saya sosej dan isi ayam dah cukup. Pastikan benar-benar cukup. Kalau tak jadi macam saya. Isi habis. Spaghetti tak. Huhu. Ayamas ada banyak pilihan sosej. Duit di tangan anda. Hihi. Lagi berkhasiat kalau dimasukkan sayur. Senang cerita sayur campur la kan. Tapi sy beli brokoli bukan Annahita Bakavoli. Takde sayur pun takde masalah. Kompem sedap. Ceh, angkat bakul sendiri.

Nak kena dengan selera Malaysia. Letakkan hirisan cili padi. Perghh, gerenti lagi laju suapan korang. Erk, bagi yang suka pedas la kan. Ehmmmm tu je la. Rasanya resepi ni mudah.

NOTA TELINGA : Beberapa kejutan terjadi pada pertandingan Piala Dunia kan, Italia....sang juara bertahan ini berhasil dikalahkan Slovakia dgn skor 3 – 2 yang membuatnya tersingkir dari Piala Dunia 2010. Tu je so msk spggeti ni smpena kekalahan italy je lah.

No comments:

Post a Comment