Saturday, June 26

Nadiku


N3 ni aku update sb ada sorang kwn aku tu suka beno ngn lagu ni..lagu apa? LAGU NADIKU nyanyian Sabhi Sadhi..aku pernah dgr tp xtau sape nyanyi..pastu tba2 dia request suh buh kt blog aku lagu ni..nak jiwang2 le tu..hehe..papepun hrp enjoy ye PN SRI ANABEN..hikhik..dia ni junior aku masa kt UTMKL..g UTMJB terserempak lagi ngn dia..tp dia kursus lain lah..bdknye sgt terer n maybe dia juga ulat buku kot masa blja kalu x..masakan dia leh dpt 1st class degree kan..huhu...heybatsss sekali dong...ada satu kisah yg bila di ingt akn tersengeh ngn dia ni..tahu x..skang kan byk org jual JAMBU n cicah asam tu kan..alaaa JAMBU PAK CHU..xpun JAMBU 616. Ada mcm2 jenis dh jenama jambu skang..kat tepi2 jln byk sgt n mcm2 brand dorang promote psl jambu ni..JAMBU ASLI DR MUAR...JAMBU 16 lah, JAMBU apa2 ajelah..yg penting tu sbnrnye JAMBU BATU yg lazat berkrim klu di makan n di cicah bersama asam...nyam2.."APA KENA MENGENA ANA BEN DGN JAMBU ?"satu persoalan? hahaha. Citenye..hehe..[sorry ana] taip eh cite best kngn kt UTMSKUDAI. Camni - asal kul 5 ptg je akan dgr sayup2 suara merdu seorg wanita di kawasan asrama kolej 12/13 bunyinyeee...."jambuuuuu.... jambuuuuuu... nasiiiii lemakkkkkkkkk........nasi lemaaaaaaakkkkkkkkkk" hehe suara tu akn buat semua warga kolej 12/13 akan tersedar n ternanti2, dia jual jambu n nasi lemak, dia n kwnnya nama MAI akan bjalan2 dr setiap aras hostel membawa bakul n mengetuk pintu bilik utk menjual jambu, dorang jual bagi pihak MAK CIK KETA WAJA [ mak cik keta waja tu tokey dia..] dia pnh cite ngn aku nape dia tlg jual utk mak cik tu..tp aku lupa.. ntilah nk borak2 ngn dia lagi lah nk tya pasal apa.. Ermmm rasanye smpai sini jelah cite ana..kan ana marah plak :)) tp cite ana n jambu mmg menjadi slh satu kenangan antara AKU n ANA semasa blja..aku pembeli dan dia penjual dan mak cik waja adalah pembekal..hihi..

Utk ana: [yg pernah juga jd hosmate aku setelah abis blja n kije di Shah Alam] Aku doakan dia sentiasa sukses n persahabatan kami kekal abadi...skang dia dh kawin..wedding dia aku x g pun sian dia..tp aku doakan semoga bahgia, dan terbaru dia dh pregnant..Alhamdulillah..semoga dia sekeluarga sentiasa dilindungi ILAHI dan memeperolehi kejayaan dlm apa jua yg dia lakukan..DIA MMG RAJIN..TEGAS n BERPENDIRIAN...kdg2 aku takut ngn dia..hihi dia juga tempat aku luahkan masalah, minta pendapat, nasihat n dia slalu bg pandangan ikhlas dia utk aku..walau pahit dia ttp gtau sb dia slalu nak tgk aku epy..THANKSSSSSSSSS ANA..miss u

Suara kisah kita
Yang sehalus sahutan di mata
Segala norma yang melena ku
Pada aroma syurga kita

Nan syahdu cinta menunggu
Sayunya kerna air matamu

Nadiku bagaikan berlagu
Nantimu hentikan apa berlaku padamu
Yang ku temu
Hadirmu sambutlah damba dakapanku

Suria kasih kita
Yang berbisik gerimis serinya
Seindah frasa yang damaikan ku
Walau sezarah air mata

Biarku kucup wajahmu
Leburkan saja ia padaku

NOTA TELINGA: Hargailah sebuah persahabatan..kerana dgnnya lah tercipta sebuah kenangan.


No comments:

Post a Comment