Thursday, June 18

Gemuk ke Kurus?

assalamualaikum...waalaikumusalam w.b.t

Disebabkan malas nak keluar lunch.. update blog jap..walaupun story x best tapi.. "ada aku kisah " hehe..mesti korang semua nak tahu nape "ada aku kisah" ooo adalah kisah dia disebalik ayat tu.. kurang ajar ke bunyinye.. emm terpulang sebabnya apa yang penting kata wonderpets "kerjasama".

Saje2 jugak edit gambar ni. Nampak tak menarik ke makanan ni. Tidak lah ku kisahkan apa2 pun janji mmg best.. ni masakan dari kawan-kawan aku. Sejak kebelakangan dan kedepan ni..ekeke. Selera makan aku bertambah baik.. misi utama nak naikkan berat badan yang terlalu menyusut secara drastik. Tak nak lagi dengar komen2 yang melucukan dari kwn2 aku sejak dua menjak ni. TQ untuk chef2 ku. TQ sangat2.

Foto 1:
Makan nasi pukul 10.30pm - kena jugak habiskan kalau nak kembali ke bentuk badan yang stabil.

Foto 2:
Hari ini aku dh sarapan bertambah lagi kat rumah kwn baik aku.. kuewtiaw goreng n kuih seri muka.. best2.. pastu kena lak bawa bekal ke ofis sb kena makan lagi. Semalam makan tomyam dengan bestnya dia masak, mak dia kata makan byk2 biar gemuk, ada yg berpeluh2 macam hujan sb pedas. Ayah dia sampai sakit perut.
(gambar tak amik, sb takut mak dia tya nak buat apa..hehee)

Foto 3:
Nasi goreng yang dimasak junior aku.. Entah aku pun tak tahu nape dia ckp pagi ni dia nak masak nasi goreng nanti bawa g ofis mesti makan hingga habis. Sedap!!!

Actually aku g umah kawan aku semalam tidur sana, sb semata-mata nak jumpa mak dia.. rindu sangat lama tak jumpa.. maklumlah mak sendiri jauh di kampung (tp mak kita nak dtg awl bulan depan..yeszzzaaa) mak dia ni aku anggap mcm mak aku jugaklah. Jumpa dia sgt mendamaikan. Segala resah terlerai dengan celoteh dia yang menghiburkan (mak cik nak lepat ubi lagi ble?) dia kata "nape ko ni sudah kurus kering.. makin kecik lah xsesuai dgn kereta kau, keta besar" Besar ke? hehe besar lah compare dgn badan aku.. ahaksss!!!

Emm nak story panjang2 lagi ni, walaupun jumpa sekejap aku sangat gembira.. Tq my dear friend atas peluang yang di beri.. TQ...thats all.

Fakta: Rumah jiran aku depan rumah kena masuk pencuri jam 200am, dia terkejut menjerit dan terus lari.. huhu takutnyaa.. Alhamdullilah ada suami dia masa tu (MORAL dr cerita ni: kena kahwin ni.. hehe!!) Doakan keselamatan kita semua.. hati2 ye semua kawan-kawan yang tinggal bujang, musim ekonomi gawat ni ramai yang kerja jadi pencuri ke ek? ek jek?

No comments:

Post a Comment