Sunday, January 9

Andai Hari Esok...


Salam..cepatnya masa berlalu, esok dh 10 hari 2011 menjenguk. Cepatnye rasa..al maklumlah rutin harian aku skang berubah hampir 90%, nak tak nak..semua dh dlm gengaman, so tabahkan hati, kuatkan semangat. Jalankan apa2 yg telah dikendong ini sebaik mungkin, usah dikejar yg belum pasti..doakan ini yg terbaik, smpai masa, murah rezeki adalah nanti.

2011 - selalu org ada azam baru. Tapi tahun ni aku berazam utk selesaikan semua AZAM yg tahun2 lepas yg blm trcapai..cecece konon.. apa azam? ce cite ce cite ce cite.. hehe. Eh ni entry pertama KISAH7900 utk 2011 kan..doa byk2 semua akan lebih baik dr tahun lepas. Aminnnn. So apa azamnye? azamnye azam yg lps2 lah yg belum siap..hikhik

Hari tu plan nk update summary 2010 tp x sempat, arini ble lah layan jap mana2 yg tertaip..lain2 utk simpanan peribadi saja..kesah? tak pun.

2010 - yup yup apa yg best? ermmm kira oklah...azam yg mampu dilaksanakan. Alhamdulillah dgn izinNya berjalan lancar..apa? ce cite ce cite? hahahaha.

Yg plg x sangka hehe SHILA sekuat ini..kihkih..menghadapi dugaan dlm pshbtan yes yes yes sy bjaya buangkan kesedihan itu jauh2. ALHAMDULILLAH..syukurrrr.

Lain2 ermmm ble lah antaranya TUKAR KERJA...n thn 2010 jgk aku dapat tawaran keje dr UMW, walau aku tolak tp impian tercapai utk membuktikan aku juga layak berada dlm senarai calon yg berjaya / layak masuk ke UMW TOYOTA..walau aku bukan seorang JURUTERA..hehehe. ALHAMDULILLAH..x join pun xpe asal penah dpt offer dr UMW, interview berjaya, ujian IQ berjaya, berjaya ketepikan calon2 dr lulusan LUAR NEGARA..kira aku x lah "xlayak" sgt..bak kata seorang dua orang makhluk tu..sesedap mulut je...kalau dikenang ni sedih tp life must go on. Cabaran harus di sahut.

Yang ni plak bukan AZAM tp AZIM secara paksa rela, aku pindah RUMAH..huhu, walaupun syg nk tglkan Shah Alam yg damai tu tp apakan daya jauhh le ulang alik kije, fuhhhhhh bertapak di KL...x pernah ku pikirkan. Harap ini x selamanya, sb sy x suka kehidupan harian sy di kota KL ini, byk buang masa di jalan raya [boleh gitu] hehe bukan apa kalau ada rezeki sy mahu pindah kerja kalau boleh sy nak cuba utk join 1 lg company idaman sy, utk majukan diri dlm kerjaya FACILITIES MANAGEMENT ni iaitu PLUS ~ yup sy cuba utk join camne prospek FM dr segi fasiliti "LEBUHRAYA" plak.

Ada lagi? Alahhh ermmm tu jelah lain2 xyah lah taip kat sini, kita simpan sebagai satu KENANGAN YG TERINDAH.

Maka, SEKIAN TERIMA KASIH.

Di fikir-fikir : "Berlarilah terus hingga ke garisan penamat, sebab perlumbaan yang tidak sampai ke garisan penamat tidak pernah selesai.” – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj


No comments:

Post a Comment