Monday, September 28

Seminggu Selepas Raya

Assalamualaikum..salam lebaran di angin lalu..ececewah..huhu bermalasan tahap cipan utk kembali ke kota setelah 10hari aku bercuti-cuti raya..kerja tak keja lain cite. Macam ada antu raya di kota yang serabut ni, maklumlah lps raya..sb tu mls nk tinggalkan desaku yang permai tu. Apa citer raya ko shila, tya bdk2 ribena berry (raya yang ceria dgn ribena hehe!! kata mak cik aku)

Gambar2 ni ada disepanjang jalan masuk Kelantan - SELAMAT PULANG ANAK KELANTAN DI PERANTAUN.. yolah tu

170909 - Chaw dr pintu kekalutan opis - 1230 - 230pm aku pungut semua penumpang2, driving sesorang dgn jayanya - sib baik xjem kt Gombak nk masuk Karak je jam..Bismillahirahmanirahim (baca doa sikit2) pandu berhati2 ye.. 1ojam baru sampai umah.

270909 - Balik semula..bosannn (mls cite)

Mandi sunat Aidilfitri - semayang raya - makan2 jalan2 - kenduri2 kendara2 penatt tp berbaloi2 (celcom blue) so enjoy ragam raya yg gambar hanya seciput jek yg ada.

Aku yang tidak ada baju raya sb tak siap - sian aku ke sian tukang jahit aku? sian dia lah sb dia demam..jgn pentingkan diri sendiri ble.

Raya tahun ni xde sedondon2 dah..sb ramai yg tak siap..ehhe padan muka adik aku, baju dia pun xsiap..gambar asyik baju sama jek seminggu raya..ekek!!

Ragam si anak2 sedara aku 12 orang tp semua skang xmo bergambar dh..control ensem - walhal tak ensem langsung..suke dorang dpt duit raya dlm sampul upin ipin.

Bila tahun agaknya aku beraya ada org nk tlg amik gambar aku plak!!

Harapan Ramadhan dan Syawal.. semoga ALLAH SWT makbulkan (suke gambar ni TQ PJA84) tahun ni kami 3 sekawan..tahun dpn aku rasa tgl 2 je kot.. tp ttp kawan (kwn baik aku di kg) - To Marlina n Nani - tak yah le korang tgk lama2 gambar tu..mana bisa merubah segalanya.. kta dh secantik CT Nurhaliza dah.

Nota Kaki dan Tangan : KENAPA ALLAH TURUNKAN HUJAN DIKALA PANAS MENYINARI, KERANA ALLAH AKAN MUNCULKAN PELANGI SELEPASNYA - INSYALLAH - TIAP SATU YANG TERJADI TIDAK MUNGKIN TERSENDIRI, CUBA CARI JAWAPANNYA ANDAI MERAGUI..

Wokeh..tamat cite raya..adakah cite Open House plak? TQ pada kwn2 atas ucapan raya n dtg umah n bg aku dtg umah korang.."Aidilfitri" adalah bermaafan, berkunjungan mengeratkan silaturahhim, mensyukuri nikmat Tuhan, kemenangan mendidik jiwa n hati serta kembali pada yg Hak.

No comments:

Post a Comment