Tuesday, August 17

Haihhh



Salam...Arini Ramadhan yg ke 8 - sucikanlah jiwa mu dgn amal dan takwa tanpa rasa curiga...mohonlah kepadaNya sujud padaNya.

Adudududuhhh ni lah namanya dugaan.. sah2 aku kena bebel ngn mak aku lagi nih, psl saman tertunggak RM800.. dgn hajat yg besar tersimpan di hati nak g settle saman tu bulan depan..tba2 arini [slps hampir 3 bulan dh xkena saman] pepagi lg kena saman.. aduhh dlm ati nk marah pun ada..tp sabar je.. aku baru nk g byr dia dh saman. Apakan daya..kwn aku suggest g terus MBSA, plg2 x dia suh byr RM10..aku ckp xnak byr walau RM1.00.

1 minit selepas dia saman, aku g byr parking ticket..dpt tiket aku g trus MBSA..smpai kaunter byran aku ckp, xnak byr tp nak bgtau sesuatu je..senyum je kakak kaunter tu..bla bla bla bla naik tingkat 21

Senyummmm jgn masamm..hikhik berjaya jgk.. abg kaunter Ting 21 plak dgn baik hatinya amik aduan aku tanpa byk ckp n suh tgu kejap..mmg kejap pun, dtg2 dia ckp "okay pegawai sy dh sokong supaya saman ini dibatalkan" padahal aku x gtau pun alasa aku nak batal..dia pandai2 sendiri wat alasan utk aku..ermmm sygggggg btul kt abg tu..hikhik.."skang awk g ting 2 bhagian undang2 utk batalkan rekod" "okayyyy terima kasih dan selamat berpuasa semoga Ramadhan lebih bermakna" hihi khas utk abg tu.

Ting 2 berjaya batalkan rekod..sblm dia bg aku surat saman yg terbatal ni sempat plak dgn murninya dia berkata2 "saman2 lain byk lagi kan?" hikhik... "aah sy nak byr b4 2011 dun weri tiap2 ujung tahun sy akan setelkan" "bgus..kalau cik nak discount ble ke sini" OMG..... Jan 2010 aku dh bereskan saman 2009.. bukan apa sian Majlis Bandaraya perlukan kewangan utk pembangunan.. Sekian

Nota Telinga:Apabila kesusahan datang menerpa diri dan kecemasan bertindih-tindih menghimpit anda, maka ucapkanlah LAAILAHAILLALLAH...

2 comments:

  1. hi salam
    saya nak minta pendapat awak
    saya dapat satu saman dari MBSA kesalahan meletak kenderaan.
    boleh saya tahu apa yang perlu saya buat utk dapatkan saman mbsa saya tu dibatalkan?
    adakah saya pergi ke kaunter kata saya nak buat rayuan atau terus cakap saya nak mohon saman mbsa saya dibatalkan?

    terima kasih


    -shahir-
    shahir_nizam@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. hai wslm..ssh gak nak batalkan lagi2 kalau saman tu dh lama...tp utk rayuan kurangkan boleh...g je wisma MBSA n tya kat kauter nti dia akan gtau camne..x pun byr je msa dia wat promosi kutip saman nti ada diskaun sehingga 70%

    tq..sy harap dpt membantu sb sy pun x bape ariff

    ReplyDelete