Sunday, October 24

Disini 7102010 Selamat Datang ke KL


Salam...

Hahaha tajuk mcm aku ni baru dtg KL...jakun yg amat..arrrhhh ada aku kesah..aku x kesah pun sb apa yg aku sdg hadapi dan alami ini adalah sesuatu yg sgt baru pd aku..arini aku curi kesempatan yg ada sblm ISNIN dtg lagi utk aku meng'update' blog ni..dh lama rasa nk cite apa yg dh aku lalui dr sehari sblm 7102010 [eh asyikle nk sebut date tu] hehe nape? ada korang kesah ke? aku xkesah pun..nak gak sebut, sb dr date tu lah, hari semalam dan hari ini aku menjadi lebih menarik..kuikuikui..sori semua..soriiiiiiiii naik loriiiiiiii byk angin.

Okay ermmmmm SELAMAT DATANG KE KUALA LUMPUR ..hahaha... inilah tempat yg sebelum ni, mulut aku ni suka sgt ckp yg aku x nak keje kt KL, sb apa? sb aku rasa aku sgt pening dgn jalan2 kat KL ni. Jln kt kampung aku pn aku x bape nk mahir ni plak bg kt aku jln2 di KL rasa mcm peta dunia yg aku nk tafsir..aku juga xsuka sb aku xsuka jem, aku tak suka bgn awl2 semata2 nk g keje pepagi buta n blk keje memalam buta, bersesak2 dan semua2 lah..skang hehe inilah yg aku perlu terima hakikat yg telah tersurat yg sebelum ni kta x tahu apa akn jd dgn hidup kita..maka bersyukurlah, lihatlah apa yg terjadi dr kaca mata burung, pk positif, bersyukur dan segalanya INSYALLAH akan menjadi mudah... rutin harian berubah hampir 99% bgn awl, mndi awl xde lg bergolek2 di katil, xde lg kul 830am baru nk stat enjin keta. SENYUMMmmm

Aku akn mulakan segalanya di kota KL..bukan KL bahagian yg tepi2 or sipi2 KL..nahhh amik ko kt tgh2 KL ni..hahaha maksud aku yg tengah-tengah KL ni adalah, yang merujuk kepada segala jalan Sultan-Sultan, Raja-Raja, Tun-Tun atau nama orang (Paham tak? Contoh : Jalan Raja Chulan, Jalan Sultan Ismail, Jalan Tun Sambanthan) SEGITIGA EMAS korang lg paham le kan..hikhik..aku ada satu mslh aku rasa..aku ni ssh nk ingt jln..ntah le..tp aku sanggup utk berubah menjadi GPS terbaik pd org lain satu hari nti, mcm kwn aku Cik FIS tu..ooo cite psl FIS, ni aku nk bgtau lah sikit syukurr lah aku ada dia..nape? sb dialah org yg telah berkorban byk waktu dan tenaganya membantu aku..dr aku nk g interview smpailah aku nk stat keje..aku tak tahu nk bls budi dia camne apa yg aku mampu adalah doa kan dia berjaya dlm hidup dan hadapi hari2 dia dgn sempurna. TQ FIS...

6-110-2010 aritu kan kami belajar naik tren [mcm xpnh naik tren plak]ecece.... naik turun pastu naik lagi pastu turun lagi..dr stesen BTS - stesen HANG TUAH (STAR LRT) dari stesen HANG TUAH aku tukar ke KL MONORAIL TRAIN [stesen HANG TUAH - stesen RAJA CHULAN] sb apa? sb aku kn nti nk g keje so utk bln pertama aku x bawa keta maka aku blaja naik PUBLIC TRANSPORT lah semua kwn2 aku ckp sng. Tak campur cite aku drive utk ke opis lg.. cite dia pjg sgt dan dh lama terjadi..kuikuikui byk bagai signbod aku nk kena ingt last2 aku rakam je hehe...nak beli GPS tp kata kwn aku xpyh nti GPS pn pening ngn aku.

Sedar x sedar [7-10-10 hingga 24-10-10] 18 hari sudah berlalu.....keadaan yg tak pernah aku alami kini mula dibiasa-biasakan...alah bisa tegal biasa orang kata. Insyallahhh

Arini kena blk BTS semula..huhu..pastinya sedih sgt dihati tp apakan daya. Aku kena jd cam nyamuk dan anai2 hehehe..ermmmm apa nak merapu ni..ermmm ~~~~~

Sejak dr hari nk g interview sampai le hari utk medical checkup hehe mcm2 yg ada kt kepala ni..ntah pape ntah..relaxss arrr..apapun 18 hari aku lalui betul2 menguji keberanian..hahaha..gud luck shila..TQ

Dah kenapa plak buh gambar ni nye..hihi..saje suka2..suka gambar ni sb Cik FIS buatkan sempena bday aku..TQ cik FIS krn mengasah bakat anda dan menjadikan gambar2 sy sbg bahan ujikaji..hasilnya..sy x kesah sb bg sy semua cantik..hahahahaha..ada cik kiah kesah? x pun!!!!!

Alhamdulillah segalanya di lalui dengan mudah dan sgt2 mengharapkan segala yang mendatang adalah yg terbaik dan dipermudahkan dlm segala urusan.

Hari ni yg pasti pepagi bgn abiskan buku yg dh tergendala nk baca..Alhamdulillah abis jgk..lps ni abiskan 2 lagi buku yg dr bln Ramadhan lalu lg aku janji kena abiskan baca...ishhhh malas ye..huhuhuhuhuuhu. Sekejap lg nak siap2 nk mandi n blk ke destinasi lain. Pergi dulu ye dan aku pastikan rindukan semua disini..I luv dis place so much..sad but true...gonna miss everything here. ~~~~~ sob sob sob sob ~~~~~

oklah aku mls dh nak marapu meraban..hehe ntah pape entry je aku taip ni..layannnn jiwa kacau ke apa ntah..ok semua bye..sori sb tak tahu dh apa aku taip apapun enjoyyyayyayayya

Nota Telinga : Shila...jadikanlah HIDUP kamu lebih HIDUP! insyallah

No comments:

Post a Comment