Friday, October 8

Satu Sebelum 7102010


Fuhhhhhhhh ...salam semua..lama gile x jenguk blog. BUSY konon..haritu dh taip cite2 nk update sekali berukband wt hal..mls aku nk layan lgpun skang aku dh xde lappy..so agak terbatas. Cite ni aku nk gak cite sbg 1 dr 7900 kisah yg ada.

Dengan rasminya;

7/09/10 - AKU LETAK JAWATAN [stlh abis madu di pikirkan hingga sepah bersepah2 dlm cite ni..aku tekad berenti keja.. KENAPA? ermmm krn..? eh kalau aku senaraikan agak2 kejam x? (aku buh 7 sebab je lah)

1 - Gaji dh 4 kali lewat ~ last sekali gaji dpt separuh2, GILA KAN?

2 - Claim (TRAVEL N MEDICAL) aku x dpt hampir setahun, pastu utk milege claim aku x ble dpt..alasan dorang, sb aku kuar2 ats urusan keje yg mmg jd tanggungjawab aku. TERUK KAN?

3 - KWSP n SOCSO x potong hampir 6 bulan..sdgkan gaji dia potong, HAMPEH KAN?

4 - Tukar jawatan aku suka2 hati mak bapak dia tanpa tanya aku dulu.. BODOH KAN?

5 - Insurans personal aku yg dia dh siap2 tolak gaji..sdr2 dpt tahu dr comp insurans dah dr bln 5 x byr.Harus DIBIARKAN ke?

6 - Usahkan naik gaji BONUS pn x de byg..claim aku pn x bg ni kan plak nk bg saguhati..SUKA KAN?

7 - Bukan 7 ni je, juta2 lemon lg tp ni antara yg pasti byk HAK-HAK PEKERJA TIDAK DIJAGA dan NILAI-NILAI INSANI menjadi spt NILAI 3 Negeri 9..kihkih

Apapun yg terjadi..aku mmg bercadang nak pindah tmpt kije pun utk sstu yg lebih baik n lg mencabar..Alhamdulillah semua yg terjadi memberi aku satu pengalaman n pengajaran serta pelajaran yg sgt bernilai.

Syukur pada ALLAH segalanya dimakbulkan
~ DAN BERMULA ESOK datang kembali ~
TQ pd yg sudi bf gambar di ats...jasamu ku kenang hanya doa agar kamu juga berjaya.

7/10/10 - dgn rasminya aku dh berada di SITUASI baru - stat keja baru, duk umah baru, rutin harian baru, bos baru, peraturan baru, kawan baru segalanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa BARU..termasuklah UMUR BARU..mungkin ini adalah HADIAH terindah Allah bg utk aku..THANKS GOD. Syukur Alhamdulillah ~ berkat Ramadhan 1431H (sesungguhnya tiada yg ternilai selain dr nikmatMu utk hambaMu yg sgt memerlukan pertolonganMU)

Harapan dan doa agar aku dpt jalankan amanah terbaru ini sebaik mungkin..cukup besar tanggungjawab itu.

Nota Telinga: SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR YG KE 31 Shila...aku wish sendiri2 hihihi...apapun TERIMALAH KASIHKU SEADANYA utk semua teman, rakan, famili n sahabat yg wish bday sy samada SMS, CALL, E-CARD, EMAIL, NOTA dannnnnnnn FACEBOOK..TQ dan aminnnnnnnn ats doa2 kalian.

~ don't be afraid to take a big step, u can't cross a chasm in two small jumps ~

2 comments:

  1. shila, aku baru jenguk blog hang ni...sejak2 lps raya ni, aku bz bebeno...pastu la ni opis aku dah block fb la plak...sib baik ada blog, jd bleh gak la aku tau citer sebenaqnya hang benti kijo...awat kijam sgt company tu?!?!?klu bab kwsp & socso tu, hang bleh report kat jabatan tenaga kerja tu..cian hang...tp x pa la, la ni dah kat tmpt kije baru kan...hopefully hang akan hidup & kije dengan bahagia gumbira di opis baru...

    ReplyDelete
  2. hai..nabu samalah ngn aku..bkn setakat fb, blog, harakah semua x ble buka kt opis..lglah skang aku xde lappy w/pun berukband ada..tp masa pun xde..huhu...tq krn selalu bg semangat kat aku..huhu...insyallah nti kta jumpa..

    ReplyDelete