Saturday, April 3

Kena Ubah CMEX Suruh


Mari bercerita..Pada suatu hari aku di ajak Nana ke Kamdar..aku ni x pernah le beli kain baju kurung sendiri..nak2 lagi beli di KL, selalunya aku beli kat KB n akak or adik2 aku yg tolong belikan..maka besar sungguh hajat dihati..aku nk beli kain sendiri pd 2010 ni, maka aku pun beli lah ini.

Ada yg ckp lawa ada yg ckp x lawa..arggg ada aku kesah..baju aku aku punya pasal lah..ermmm tapi sape nak jahit baju aku nih..mcm nak pakai cepat, lgpun dh bosan g keje pkai suar n uniform opis..bosann...haaa suh CMEX lah [korang tahu x CMEX tu apa n sape] hehe yg aku tahu dia bukan CMEX yg aku rasa konon dh cukup kenal..hehe...tabik berputar2 lah kat dia, mulanya bimbang gak nk bg dia jahit, tp lps hosmate aku bg dia jahit n bajunya siap, aku beranikan diri [bukan apa sb aku ni mmg cerewet sikit dlm jahit2 baju kurung]** walhal aku habuk pun tak tahu nk wat camne baju kurung apatah lagi nak jahit2 dr 4meter kain pjg akhirnya terbentuk baju n ble pakai..ish2 mmg aku kagum lah kalu sape2 pndai menjahit ni..yg aku pndai n tahu hanyalah bebel n komplen kalu baju aku tu x best dipakai n buruk sgt rupanye kalu siap..

hehe..sori citer dh pjg.....suka aku lah..kisah aku..apa kesah? pastu kan...ada lah kot dlm 2 minggu aku kasik..sekali dia gtau dh siap [nape aku cite cam aku x pnh upah jahit baju? bukan gitu sb ni kali pertama aku tempah baju ngn org lain selain tukang jahit tetap aku di kg] hehe mmg panik ckit sb takut x jd..hehe...tiba2..tadaaaaaaaa

Jadi beb..giloss mmg cun arr dia jahit, best plak tu, 1st time try mmg org kata "terletak" kalu itu yg kita rasa maknanya org yg jahit tu pndai mengambil ukuran badan kita n dijahit dgn teliti n ginilah rupanye [ tgk gmbr atas] heh aku jd model nye...thanksssssssssss CMEX, maka aku pun..hehe.."cmex awk lulus, sy suka, awk mmg hebat, pndainyeee..hehe cmex upah lg satu..hehe baru berani nk bg kain yg mahal..thankssssss syimex..upahnye...hehe aku kena belikan dia kain [nanti kita belikan tgu JACKEL baru buka eh] **persoalan? sape CMEX? hehe

Yup ini CMEX, dia adalah insan yg sgt penuh dgn bakat2 yg amat menakjubkan aku..hehe..pastu aku lagi sekali KAGUM dgn bakat adik aku huhuhu...dia pos tudung utk aku yg aku suruh dia jahit bunga sulam2..hehe..aku asyik suruh org je sb aku x pandai.huhuhu [CMEX bersama kain yg bakal dijahit..hehe..ble ek cmex]

Ini tudung yg dijahit sendiri oleh adik aku...mak aku kata dia ni ada bakat, pndai buat semua tp malas, tudung aku ni sekuntum bunga siap dia akan amik masa rehat 4 jam..mak aku kata kalau org tempah..mmg customer akan stress sb dia ni mmg camtu..hehe..dia kata kalau nk suruh dia..kena terima cara dia seadanya..dah apa lagi nak dikata....layannnnn kan aje asal siap n FREE

Ini pun dia yg wat, aku tukang suruh, 2 org adik aku mmg pandai buat semua ni termasuklah kije2 menjahit manik2 yg macam2 pesen di baju...hobi n kebolehan dorang memberi keuntungan pd aku..yiehaaaaaaa...syg u ols.

Nota Telinga:
**CMEX - akak nk tempah ngn awk baju raya tau...hehe..nk wat baju Riau.
**Angah n Azie [adik aku] raya ni pastikan baju aku siap awl ..jgn mlm raya baru nak jahit manik2 tu...ingt raya ni aku mesti VOGUE lbh dr korang.


No comments:

Post a Comment