Saturday, August 13

:: Ramadhan Dikampung ::


Assalamualaikum...dikesempatan ni update blog jap..tp mls nk edit2 gambar..buh apa yg ada..yg pasti ni adalah yg terindah di bulan ramadhan..berpuasa 4 hari kt kampung, g terawih kt surau lama ngn mak aku, dpt tido ngn dia smbil urut2 belakang dia...aku lah plg kurang bersama dia...huhu...sedaya upaya selama 4 hari semua menu berbuka dan bersahur dia buat ikut apa yg aku nk mkn..aku bkn jenis mkn byk kesian dia buat mcm tp seciput je mkn..try mana2 yg ada sikit2...sempat mkn ayam percik, nasi kerabu, singgang daging, jala mas, akok, onde2, tomyam, ikn goreng fresh dr pantai sabak, nasi manis, solok lada, etok dan mcm2 lagi semuanya hasil tgn ibu tersayang...yummy....sekadar kenang-kenangan gambar2 yg ada. Enjoyyy..dan slm ramadhan yg ke 13..cepatnyaaaa....semoga kita semua mendapat keberkatan sepenuhnya.

Tgn 3 generasi...mak, anak n cucu..kulit tgn mak aku dh kedut2
(dia kata sb buh myk panas yg dia baru beli lg tambah kedut..sb minyak tu pns sgt..hehehe...yeye je..hehe )

Yg dirindui..si comel..budak baik xpernah meragam kalau bkn sb x cukup tdo..syahfiey...

Syahril (cik la ..aril xsey jd penjaga gol..khairul fahmi tu aril x minat sb aril minat lisa surihani...)
aduyaiii apa kaitan lisa ngn fahmi..hehehe ~ aril dan baju singa malaya
(asyik slh sebut je ..dia pgil singa malaya..bkn harimau malaya)

ayam percik my mum..

aku n adik tukang bakar je...yummmy

ni je gmbr yg ada yg lain mkn dulu baru ingt nk snap..so x smpat..
terbaik ilah keropok lekor tu n popia yg kakak aku buat...sedappp..
ada jgk cendol lupa..sb xsempat mkn..yg penting sape yg x mkn tomyam akn mkn nasi kerabu ngn ikan rebus goreng tu...kalau nk cari kt KL kena g sarapan kt Kg Baru..ada jual nasi kerabu + ikn rebus goreng

kenangan..huhu dh jrg sy dpt blk kampung ssama mcm keja company lama..

gambar ni ada value...flight no sama ngn no i.c aku...hehehe..

Maka, sekian terima kasih.

Di Fikir-Fikir : Balik kampung...balik kampung hati girang...perasaan ini wujud pd setiap perantau di kota tiap kali tba musim raya....sgt best.

Wednesday, July 27

:: Rindunya.. ::


Salam...rindu yg teramat sgt pada MA n AYAH aku..huhu..tak tahu kenapa..makin hari makin terasa...sedih plak mengenangkan aku antara anak yg kurang bersama2nya menghabiskan hari2 mereka...huhu..betapa bertuah dan beruntungnya sesapa yg sentiasa bersama ibu n ayah disaat ini...

Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka

Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan

Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.
Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku atau
hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.
Ya Allah,

Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,

Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.

Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... .
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.
Amin Ya Rabbul Alamin..


Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang tua kita. Siapa tahu hidup kita dirundung nestapa kerana kedurhakaan kita. Kerana kita menghisap darahnya, tenaganya, airmatanya, keringatnya. Istighfarlah, Istighfarlah. .. Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang tuanya. Atau kata-katanya sering mengguris hatinya, atau yang jarang memperdulikan dan mendoakannya. Percayalah bahawa anak yang derhaka siksanya didahulukan didunia ini.
Ayah... Ibu ampunkanlah dosa-dosa anakmu...


Maka, Sekian Terima Kasih

Di Fikir-Fikir: bahagia dan indahnya jika sebulan di bulan Ramadhan ni aku cuti sebulan n duk kg puasa bersama mereka..g terawih n bersahur bersama...rindunyaaaa

Tuesday, July 19

:: Harapan Ramadhan ::


Assalamualaikum.. pejam celik..celik pejam..pejam celik..Ramadhan bakal tiba lagi..hari ni dh 17 Syaaban 1432H..lebih kurang 2 minggu lagi kta semua akan menyambut kedatangan bulan mulia..RAMADHAN AL MUBARAK...huhu..mcm2 perasaan ada..sedih, gembira, sayu semua2 lah...kalau masih diberi nafas ini sempatlah merasa Ramadhan lagi..Insyallah..dan jika kesempatan ini jd milik sy..Insyallah ni adalah Ramadhan terakhir sy sebagai org bujang..byknya kenangan berpuasa bujang n sebagai perantau...pasti suasana ini akn kekal terpahat dalam kotak fikiran saya...huhuhu...terima kasih Ya Allah atas peluang itu..pahit manis susah senang akhirnya indah untuk kita kenang.

Ermmm malas jugak nk taip ni mata dh ngntuk tp bagus jugak update blog dpt release tension ni..arini berkesempatan melihat cahaya waktu blk kerja..huhu...sungguh ku x larat tp apakan daya inilah punca rezeki setakat ni..SHILAAAAAAA...ikhlasssssslah...[ingatan utk diri sendiri] ermmm kalau dh x lalui suasana skrg ni pasti tiada kenangan n pengalaman utk di kenang kan...POSITIFLAH......plissssss.....plissssssss....mampukah aku?

Ermmm oklah semua..lagu ni utk diri sendiri...saat ni [tgh update blog ni] hati ni Allah saja yg tahu betapa sy rindukan ma n ayah n adik serta semua keluarga di kampung...huhu...lagi2 Ramadhan bakal tiba...huhuhu...semoga Allah bg kekuatan dan kesihatan utk MA & AYAH & ADIK n semua ahli keluarga utk laksanakan ibadah puasa thn ni..huhuhu...nak balikkkkkk kampungggg....


Maka Sekian Terima Kasih.

Di Fikir-Fikir: AK 5294 & AK 5295 ..x sabar nak blk....yeayyyy 4/8/2011 cepatlah dtg..